marți, 13 mai 2014

Tura in Piule-Plesa, Retezatul Mic, Mai 2014

                 3-4 Mai, doua zile de traseu prin ploaie, grindina si muuulta ceata... in tara se anunta cod rosu de ploi, iar noua ne ardea de aventuri prin Retezatul Mic. Si asa a inceput aventura: impreuna cu Cristina Bucurestean si Alin, alti doi montaniazi pusi pe aventuri, am urcat de pe valea Plesa, pe la schitul Plesa, pana pe vf. Plesa si vf. Piule si coborare pe la Scorota cu innoptare la stana noua din Scorota (Stana a la sec XXI) :)


Valea Plesa la urcare in tura ... Eu si Cristina zambitoare, inca nestiind ce ne asteapta :))





Schitul de la Plesa

covor de viorele...
...si ultimul covor de ghiocei :)



Cristina si Alin la urcare, aproape de stana din Plesa


... de aici a inceput ceata
Stana din Plesa

Prima runda de grindina, din cele trei de care am avut parte in prima zi de urcare.

Adapostirea de grindina sub ultimii brazi inalti inainte de golul alpin din Plesa


O brandusa alba solitara si gingasa, intr-un covor de branduse violet...

...si violete albe (tot singure precum brandusa alba)













Cristina si Alin pe Plesa

Eu si Cristina pe vf. Plesa(1840m)

Ceata e cu noi! :)





Covor de branduse si in creasta...
... si chiar printre pietrele de pe traseu. Frumoase si gingase



Am intalnit o varietate de flori de primavara pe tot traseul



Liliac de munte printre creste.

Poiana Mielului Vazuta din creasta Piule-Plesa


Creasta Pilue-Plesa si nelipsita ceata, care ne-a insotit tot traseul.




Vf Piule (2081m)


Toata trupa, eu, Alin si Cristina pe vf. Piule

Blocati in ceata

Stana noua din Scorota

Stana veche din Scorota



Coborarea de a doua zi, prin valea si cheile Scorotei.


Cheile Scorota


Jiul de Vest umflat de atata ploaie



O zi intreaga de ploi torentiale si ultimii 10 km de parcurs pe sosea au incheiat aventura noastra in Retezatul Mic

Cascada pe Jiul de Vest


O poza murata precum noi :) ...



...si am ajuns unde a inceput aventura. Frumoasa tura, frumoasa aventura!
















































6 comentarii:

  1. Felicitări ! Foarte frumoase pozele ! Ne-am întîlnit pe urcarea pînă la schitul Pleșa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Viorel. Am sa postez si mai multe poze din minunatiile astea alea noastre, ce ne inconjoara la tot pasul pe tot cuprinsul Carpatilor nostri. Sper sa ne intalnim cat mai des pe munti :) .. sanatosi si fericiti!... pe munte nu se poate altfel

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut! Mai tii minte cat ati facut de la sosea pana pe varful Plesa si pana pe Piule? In ce stare erau marcajele? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut! Mai tii minte cat ati facut de la sosea pana pe varful Plesa si pana pe Piule? In ce stare erau marcajele? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. erau ok atunci, dar tot trebuia putina atentie :)

    RăspundețiȘtergere
  6. marcajul de pe vf Piule pana in saua Scorota era destul de vag

    RăspundețiȘtergere