marți, 29 iulie 2014

Un traseu minunat - Vf. Petreanu in M. Tarcu - iulie, 2014

         De acest traseu am aflat de mult timp si de atunci tot am dorit sa il fac, dar trebuie sa recunosc, pana in vara asta, nu am reusit sa ajung. Cu ocazia asta, multumesc prietenilor mei, Ildi, Adi si Ghita, care au avut curajul sa se incumete sa urce impreuna cu mine.
Am urcat pentru prima data pe acest traseu, care pe vremuri a avut si marcaj turistic (cruce albastra pe unele harti vechi), dar nu a mai ramas nici macar un semn mic din el. Oricum, traseul urmeaza un drum forestier pe o bucata de drum prin padure,  dupa care se intra pe cararea ciobanilor pana la stana unde se iasa in golul alpin. Traseul incepe de pe valea Raului Mare de la Bradatel, se urca pe un o vale minunata, Valea Mare, pana la stana de la Nisipoasa si apoi pe creasta prin golul alpin, plin de o multitudine de flori colorate si de parfumuri imbietore, pana pe vf. Petreanu (1895m altitudine).  Zona nu a mai fost strabatuta de ceva timp. Stana parea parasita de cel putin doi sau trei ani. Locul este extraordinar. Pot zice ca m-am indragostit de zona asta si as dori tare mult daca am putea realiza un proiect de remarcare si promovare de traseu, cu noua Asociatie de turism montan Via-Retezat, nou infiintata, din care facem parte toata trupa :)

Am inceput tura cu pusul lubenitei la rece in apa Raului Mare, sa ne  hidratam la intoarcere :)


Eu si Ghita pe traseul mult asteptat.




 La prima gustare de pe traseu... zmeura :) ... Adi,

Ildi si...

...Ghita, savurand  prima zmeura din sezon


Lacrima Elenei


La cules de fragute, ultimele din sezon.



Poroinic, orhidee salbatica

Retezatul vazut din valea Mare


Ildi









Cascade pe valea Mare


Ildi si Adi 


Stana din Petreanu (Nisipoasa), inconjurata de urzici cat noi de mari :)



...incercand sa ocolim urzicile...dupa o tura de urzicat bine



Sunatoare




Coada soricelului

Rosioare


Coada soricelului roz-mov, foarte rar intalnita.

La cules de plante medicinale din flora alpina.



A doua gustare... Afine :)










Ceata isi face aparitia

Adi cu recolta de plante medicinale prinse la rucsac :)

Ildi... admirand peisajul.















Pe vf. Petreanu...

...toata trupa: Ina, Ghita, Ildi si Adi







Caii din zona Petreanu









..o particica din flora multicolora si multitudinea de flori medicinale : Trei frati patati. cimbrisor, urzica alba..





Ochii soricelului

Coada soricelului mov, impamzea toata pajistea alpina cu mirosul si culoare ei (varietate foarte rar intalnita... dar aici era plin de ea)





Sunatoare














Fetele duc bagajul, iar ... 
...baietii cu mainile in buzunar :)






Sfarsit de tura. Ne revedem pentru marcare de traseu?
Cine se baga?
Recuperarea lubenitei din rau... rece, dulce si buna de savurat... yamii
chiar asa a si fost, o delicatese :) 



































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu